tisdag 13 juli 2010

En vecka som sambo istället för sundbo i fina Danmark!

I morgon har det gått en vecka sen jag packade ihop mina saker i min gula bil och körde över bron för nya äventyr....
Bara det att denna gången för att stanna i Danmark med min fina pojkvän..
Efter 8 månaders förvirrat dejtande bestämde vi oss för att ta det stora steget att flytta ihop då vi båda insåg hur svårt det är att ha ett serisöt förhållande i ett annat land... Både avståndet, att man inte kunde ses ringa eller skicka hur mkt sms man ville gjorde många dagar och nätter långa och svåra...
Som tur var fanns ju MSN och FB så vi kunde prata lite ändån varje kväll... Men skönt nu när man slipper känna detta beroende av att man måste skynda sig hem vart man än är bara för att få prata en liten stund över datorn...

Bara några dagar innan jag skulle flytta blev jag sjuk,, fick ont i halsen och feber... så det var rätt tungt att fixa och dona hemma samtidgt som man inte mådde hundra... plus det var typ 1 miljon saker som skulle fixas INNAN jag kunde lämna sverige...
Jag åkte inom mitt kära älskade jobb.... Fick tårar i ögonen när barnen kom fram o kramade mig.. särskilt när ett av barnen inte släppte mig heller... bara höll mig jättehårt precis som att han förstog att de va min sista dag där...
När jag satt mig i bilen sen kom tårarna..
Lyckotårar, tårar av rädsla eller tårar av något annatslag kan jag inte svara på... va bara så förvirrad och febern gjorde väl sitt med..

Jag åkte i alla fall motorvägen ner och hade min fina GPS igång som jag fått av min älskade pojkvän... men Jag lyckas då med allt.. tom att köra fel med en GPS...
Hamnde mitt inne i Köpenhamn ist för lite utanför i Taastrup dit jag skulle...
Ajjja!! Fixade sig i alla fall... men lustigt sen att GPS en visade en helt annan väg när jag väl började känns igen mig... sa jag skulle köra till vänster fast jag skulle rakt fram och sen till höger....

Nu var jag i alla fall framme och jag ringde efter min man som kom ner o hjälpte mig upp med alla sakerna.... Hur 17 ska vi få plats med allt?
Packade upp en del, men skulle iväg sen så fick och fixa resten dagen efter...
Dagen efter.. jag fick en plöstlig hemlängan och undrade om jag verkligen gjort rätt.... Janus åkte iväg till dok och kom hem med världens bukett med rödvita rosor...
Mina tvivel var där som bortblåst... Fina underbara människa!!

Min första vecka i Dk har vi hunnit med MASSOR!!
Födelsedagskalas hos hans mamma. Grillkväll och sedan beachparty, en hemlig utflykt till Fosjön där vi badade hela dagen åt glass och bara njöt av sol värme och varandra. Vi avslutade dagen vid fosjön med en underbar grillbuffe i sanden... alla bord stog ute i sanden precis som man var utomlands..
Efter det åkte vi och lyssnade på time in motion.. sa heeej till våra vänner sen åkte vi hem och hade en lugn mysig lördagskväll...
Vi har också hunnit bada på stranden i ishöj 2 gånger och lagat god mat... och haft en heldag vid hans mammas pool.. där vi blev bjudna både på tonfisksallad och Bixemad med spigelegs :P

So so far so good!! :)

Jag njuter av mina lediga dagar samtidigt som jag saknar mina vänner , mitt jobb och min familj... Men tror jag behöver vänja mig lite bara.. skaffa ett jobb, nya vänner och hitta på massa sociala saker...
Janus har inte semester ännu, så jag får roa mig själv under dagarna...
men det är skön att få umgås när han kommer hem...
Jag fixar i hemmet så länge... lagar mat, städar tvättar och allt sånt som gör det mysigt att komma hem till :)

Igår var en riktigt dejlig dag på ishöj strand... Jag åkte ner redan kl 12, och katja och Jesper kom och gjorde mig sällskap... Janus kom när han slutat arbeta, och även Louise och Brian kom ner en runda och badade i det varma vattner som knappt svalkade... Och varmt var det och ÄR det...
Funderar på att köpa en sån där fläkt man kan han i sovrummet från quikly... såg att de bara kostade 149 kr ...

Nu skall jag se om jag får in detta första nya blogginlägget i min nya blogg...
såg man även kunde tjäna pengar på att blogga... Kanske någor för mig som älskar att skriva och pilla med bilder m.m..
Så den som vill och vet hur får gärna hjälpa mig komma igån lite :)

Knus från andra sidan sundet... :O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar